نم نم باران بهار

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید.......

نم نم باران بهار

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید.......

نبات

    صبح یه کم دل درد داشتم واسه همین کنار صبحانه نبات داغ درست کردم که بخورم. وسط اون دل درد وقتی داشتم نبات رو هم می زدم یاد آزمایش علوم دوران مدرسه افتاده بودم ..... اون موقع ها یادمه چقد حرص خوردم وقتی بلورهای نبات تشکیل نمی شد.

     یادش بخیر دفعه اولی که مطابق دستور آزمایش کارا رو انجام دادم و گذاشتمش لبه دیوار، دم بالکن تا خنک شه . فردا اومدم بهش سر زدم دیدم جا تره بچه نیست ....  بندی که به بلور اولیه نبات بسته بودم بود ولی نباتش غیب شده بود. چقد داد بیداد کردم و غر غر به مامان که آبجی - داداش ها اومدن یواشکی نبات آزمایش منو خوردن ....... و کلی بد بیراه بلند بلند که افشها چرا نبات آزمایشمو خوردید شکموهای ..... و ..... باید زاج می خریدم تا نتونید کوفت کنید و .....

      یادمه در حین و بین داد داد و دفاع از حقوق از دست رفته م بودم که زندایی م سر رسید. وقتی شیشه آزمایش منو دید جلو اومد یه نگاهی بهش انداخت و گفت : این که محلول اولیه ش خیلی شُــــــــله ..... نباید اینجوری باشه . من واسه پسر دایی ت رو درست کردم می دونم اینجوری نمیشه ، ببر بذار روی گاز و غلیظ ترش کن ....

بماند که اون لحظه کلی حسودی کردم که زندایی واسه پسرش آزمایش رو انجام داده ولی مامان آزمایش منو انجام نمی ده .... - حالا یکی نبود بگه مگه مامان قراره یاد بگیره که اون انجامش بده – یادمه هی سر گاز هم می زدم هی زندایی می گفت غلیظ تررررر ..... این باید به حدی برسه که کش بیاد و .....

     چقد مراقبت کردم از اون نباته آخرشم باور نمی کنید بلورم انقد گنده شده بود که نگو قشنگ کل محتویات شیشه آزمایش تبدیل به نبات شده بود.... نبات که چه عرض کنم سنگ شکر.....

     یادش بخیر وقتی مراحل آزمایش رو تو کلاس توضیح دادم و معلمم گفت که علت غیب شدن بلور نباتم دفعه اول آزمایش ، حل شدنش بدلیل غلظت پایین محلول اولیه بوده و به لحاظ علمی دوزاریم رو انداخت چقد حال کردم و چقد به خودم پوزخند علمی زدم که فکر می کردم کار طفلی آبجی داداشها بوده !!!

از همون اول هم عشق علوم تجربی و پایه رو داشتم . خدا رو شکر هم که تونستم تو ضمینه علاقه مندی م ادامه تحصیل بدم و بالا بیام .

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:17 http://www.freeandroid.blogsky.com

سلام وبلاگ زیبایی داری دمت گرم همینجوری ادامه بده دوست من اگه تمایل به تبادل لینک داری منو به نام "برنامه اندروید " لینک کن بعد خبرم کن تا لینکت کنم

www.freeandroid.blogsky.com

با تشکر از وبلاگ قشنگت عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد