نم نم باران بهار

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید.......

نم نم باران بهار

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید.......

دیروز و امروز.....

* یک عدد جوان مردم بعد از آزمون دهترای دانشگاههای روزانه که برای اولین بار در کشور با سیستمی نوین برگزار گردید به این نتیجه رسیده که استعداد تحصیلی اش در حد مرغ همسایه می باشیَد. ایضاً از زبان فقط می داند حروف الفبای آنرا چگونه می نویسند ریاضی هم که حرفش را نزنید!!!! فقط این وسط ، طفلکی نفهمید این مواد امتحانی محترم چه ربطی به تخصص تحصیلی اش در طول  سالهای گهر بار عمرش داشته استReading a Book که قصد دهترا گرفتن در آن را دارد ؟!!؟

این شد که اصلاً نشد بفهمیم چی به چی شد !!!

ولی خودمونیم اینخده باحال پذیرایی شدیم.... در هیچ کنکوری اینقد تحویلمون نگرفته بودن. فقط رفته بودیم پذیرایی کُنن اَزَمون پاشیم بیاییم ....البته نامردی ست نگوییم که کنکور عرصه آشنایی جدید با هم کسوتان ارجمند و گرام و دوستی های خوب بعدی ست.

 

* امروز را که امر شده بودیم بابت مرخصی روز گذشته مان سرکار تشریف ببریم پیچانده و جمعه در خانه لذت می بریم . ها ها ها ..... شکلک های ِ هلن

 

میان هزاران دیروز و میلیونها فردا ، فقط یک امروز هست ؛ امروزت شاد....

 

 

* درباره ختم نهج البلاغه هر کدام از دوستان عزیزم که مایلند شرکت کنند به اینجا مراجعه کنند. منم از طریق یکی از دوستای گلم با این موضوع آشنا شدم . ختم خیلی ساده و راحتیه و روزانه نهایتش 5-10 دقیقه از وقتتمونو بگیره.  

کتاب در سه بخش خطبه ها ، نامه ها و حکمتها ست که روزانه  قسمتهایی از هر سه بخش بطورهمزمان و مطابق برنامه مطالعه می شه . برای خود من بخش حکمتها خیلی جذابیت داره. واقعاً میگن : آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم ، درسته. حرفا و حکمتهای حضرت چندین قرن پیش زده شده در حالیکه ما خیلی که بخوایم حال کنیم می ریم دنبال حرفای ... می گوید و ...!!! نمی گم اونا اَخ ند .... حرف حق و خوب رو هرکسی بزنه اون حرف مث مرواریدی قیمتی می درخشه و نیازی به هیچ بحثی در موردش نیست اما وقتی می بینیم خیلی از اونا خودشون مُرید امام ما بودن و ما این حد از شناخت رو داریم تأسفناکه!!! بخش نامه ها و خطبه ها هم خیلی جالب شخصیت و روحیات والا ، لطیف و ... صاحب سخن رو نشون می ده! نکاتی جالب که اعتراف می کنم قبل از اینکه شروع به این ختم کنم فقط یه چیزایی ازش شنیده بودم  فقط در حد شنیدن ... اما حالا که دارم کتاب و سخنان حضرت رو می خونم اینقد برام جالبه که مدام دارم حسرت می خورم که ای کاش زودتر از اینا شروع کرده بودم و ای کاش فرصتش بود که عمیق تر از این حرفا بررسی ش می کردم. وقتی حرفای کسی رو می خونی و بررسی می کنی در واقع داری با فکر و منش اون آشنا میشی. حُسن این ختم در اینه که به زبان فارسیه درست مث کتابای دیگه مون . متن اصلی هم کنارته و اگه خواستی عمیق تر بررسی کنی می تونی به عربی و اصل مطلب هم مراجعه کنی .علم زیادی هم نمی خواد.  

ترجمه آقای دشتی بهتر و روانتر از سایر ترجمه هاست . مطالب و محتوی چنان جذبت می کنه که واقعاً تعجب می کنی ازابعاد مختلف شخصیتی و فکری امام!!! البته تعجبش به خاطر بی اطلاعی خودمونه. اینه که واقعاً اماممون حتی بین شیعه هاش هم مظلوم و شناخته نشده اس!!!  

  

 smile   

  

 

  

  

 

     

 

نظرات 20 + ارسال نظر
ستوده جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:10

سلام ممنون از حضورت خاهری ما نیز دیروز دهترا دادندی ولی از خوراکی هاش نگفتن ...
شما خانومی هستی یا اقا از اونجایی که ما برو بچز وبمون رو با اسم معرف ی میکنیم
بعدشم این که ما نیز خوشمان امد

خیلی گلی عزیزم. جورابام صولتیه تو قسمت درباره من توضیح دادم اما این قالبه بخش در باره من رو قورت داده گمونم گشنه ش بوده
ه ما که انخده رسیدن حال کردیم و ایضا شفکت زده (‌همون شگفت زده )‌شدیم از محبتهاشان که به قلیان آمده بید

بهار جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:41 http://sana1359.parsiblog.com

سلام عزیزم . بعدا میام می تشکرم بابت نوشته قشنگت . ممنون گلم

خواهش میشه. وظیفه م بود کاری نکردم

استوا خاتون جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:11 http://bootejeghe.blogsky.com/

سلام به نم نم بارون بهاری
خوشحال میشم که بلینکمت فقط یه مدتی طول میکشه تا برگردم استوا از شر این فیل گنده خلاص بشم!!!!
بیزحمت بازم بیا که آدرست یادم بمونه

amir شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:54

سلام
خوبین؟
باز خوبه که زودتر متوجه شدین!!!!!!
دوستی های بعدی!!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
پیچوندن اصلا کار خوبی نیست!!!!!!!
از شما بعیده
موفق باشین

سلام
ممنون. شما خوبین؟
شما چطور میخواین مورد خودتونو متوجه شین خدا می دونه
بعله دیگه.... یه عالمه کارت راه میفته وقتی می فهمی فلانی هم هست که تخصص تورو داره اونم تو شهرستان!!! دیگه لازم نیست واسه اون تخصص سختی سفر رو به خودت هموار کنی. بعدشم دوست شو خوددونین...... ما دوستامون همه خانومای گلن.اصلا تا خانوما هستن چه نیازی به آخایون مخرور و از خودراضیییییییییی....ایشششششششششششششش
موافقم پیچوندن اصلا کار خوبی نیست!!!!!!!
از شما بعیده

آبانه شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 http://abaneh.blogfa.com

سخت بود دوست جون ؟

آمادگی شو نداشتم . تخصصی هم نبود خب..... نمی دونم چی بگم

من و هسملی شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 http://manohasmali.blogfa.com

حالا شیرینی می خوریم یا نه؟!
با چی ازتون پذیرایی کردن؟!
لینکتم کردم گلم

از من باشه گمون نکنم مگه خدا بخواد و لطفش شامل حالم بشه
یه عالمه نیروی خدمه هی دور و بر این ممتحن ها می چرخیدن و هی قربون صدقه شون می رفتن. مراقبا هم انگار مثلا ما رفتیم مهمونی تا سر بلند می کردی فک کنی می اومدن می گفتن عزیزم جانم کاری داری......... می گفتم بابا بیخیال . زیادی مهربون بودن می دونی چی میگم . هی انواع و اقسام آب میوه کیک آب معدنی و.... می آوردن . بعدشم با خضوع تمام می اومدن زباله های برجای مانده رو می بردن . انصافا دستشون درد نکنه شرایط مساعدی برای آزمون برقرار کرده بودن یه کم غیر معمول می نمود هرچند درستش اینه و بقیه هم باید اینجوری باشن
لطف کردی عزیزم
ممنون

بانو شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 http://mymindowl.persianblog.ir

ایشاالله قبول می شی...

ممنون عزیزم ان شا الله

توت فرنگی شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:53

سلام
خوبی؟
میگم کنکور خوبه!!!!
حالا چن نفر واسه ختم جمع شدن؟ زود دیگه منتظرم
آپم بیا

ممنون گلم
هی بد نیست فقط اگه موجود زنده بود گوشتش رو می کندم از بس لج در آره این کنکور
آمار دوستان رو بهار جان جمع می کنه
اومدم عزیزم

ترنج شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:37 http://toranj89.persianblog.ir

وایییییییی چه کلاسی داره آدم آزمون دکترا بده
چرا پس دوست جون نگفتی پذیرایی چی بود؟
چه جالب ختم نهج البلاغه نشنیده بودم مرسی که گفتی دوستم

نه بابا کلاسش کجا بود دختریَم.....
تو کامنتها گفتم شرح پذیرایی رو!
خواهش می کنم

افسون@ شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:27 http://sasham.blogfa.com/

پس حتما قبولی
مهم اینه که نتایجش و تبعاتش خوب بوده

آی گفتی... نتیجه مهمه.بقیه رو بیخیال

نیلوفر شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:47 http://Nilo0ofar.mihanblog.com

خیلی باحال تعریف کردی حالا من موقع کنکور فوقم این حسو داشتم!!!!!
واسه نهج البلاغه هم مرسی من تو وب دوستت اعلام آمادگی کردم اجرتون با امام زمان

اعتراف سختی بود ولی خب چه کنم دیگه صداقت دارمممممممممم
وقتی شروع حتما خبرمیدم بهت عزیزم
بوووووووووووس

بهار شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:40 http://sana1359.parsiblog.com

سلام . ببخش باران جان . دیشب همین که اومدم بنویسم مهمون رسید واسمون . دیگه هول هولی شد . ولی خیلی قشنگ نهج البلاغه رو تفسیر کردی . خوشم اومد . من اگه بشه برنامه رواسکن می کنم میذارم تو وبم تا اگه کسی تمایل داره ببینه و بره ببینه برنامه چه جوریه . البته اگه فرصت کنم شایدم بدم زهره برام این کار رو انجام بده . بیچاره زهره . هر کاری دارم فقط میگم زهره زهره .......
بهرحال ممنون از پستت .

اگه بشه نه بهار جون... حتما این کارو بکن. ایده خیلی خوبیه. نسخه ای که به من دادی کیفیتش خوب نیست وگرنه حتما این کارو می کردم میشه هم به جای اسکن با اکسل از اول نوشت و تبدیل به PDFیا JPG کرد اینجوری خیلی بهترم میشه. اگه بتونی یه نسخه واضح بهم برسونی ممنون میشم . اگرم زهره جان زحمتشو بکشه که ثوابشم برده. بهرحال من ازت ممنونم که با همچین ختمی آشنام کردی و هم من و هم همه بچه های دیگه

ترنج سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 00:16 http://toranj89.persianblog.ir

آپیدم دوس جونمیگم واسه این ختم نهج البلاغه حتما باید 120 نفر جور بشه؟؟؟نمیشه تعداد کم تر باشه؟فوقش به جای 120 روز میشه 240 روز عجله ای که تو تموم کردنش نیست!!!نظرت چیه؟

اومدم عزیزم. ممنون که گفتی . برای ختم هم یه برنامه داریم میگم حالا
بوووووووووووسسسسسسس

ستوده سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 http://http://shabdaraneh.persianblog.ir/

بهههههههههههه سلام باورن خانومی...خب ممکنه یه اقایی هم دوست بداره جوراب صولتی بژوشه مشکلیه؟؟؟
عمرنات
خب مرسی اومدی وبم دوست جونی....
اینجا بوسسس تفکی نداشت برات بذالم....

سلاااااااااااااااااام خوش اومدی .... عزیز دل آبجی
بابا آخایون که مفتخر به ژوشیدن جوراب صولتی نمیشن.......... عمرنااااااااااااات.......
خدایی می بینی این بلاگ اسکای هم با این خدمات دهی ش. آدم عقده ای میشه یه بوس کنه......... اونم تفکی.............. اوه اوه....... آخه محرومیت تا کی.........

بهار سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:57

سلام
پست مخصوص ثبت نام ختم نهج البلاغه نوشته شد .
هم خودت بیا و هم دوستات
نیرو جمع کنید تا زودتر شروع کنیم .

چشم عزیزم. ممنون که زحمت کشیدی الان میام

ستوده سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:34

این هم یه بوس تفکی
بوووووووووووووووووووسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

ای ول باباااااااااااااا........ممنووووووووووووووون

بهار سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:48

درست شد .........

ممنون عزیزم

زهره چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 00:50 http://golesorkh.parsiblog.com

سلام عرض شد
خسته نباشید بابت کنکور

من که هرچی فکرشو می کنم حوصله ی ارشد خوندن ندارم...

این ختم نهج البلاغه تون هم قبول باشه پیشاپیش

سلام عزیزم. چه عجب بابا اینوراااااا.... تموم شده کارات به سلامتی دیگه. موقع ش که بشه حوصله شم میاد . باید دلت بخوات عزیزم.بابت زحمتهای ختم هم ممنون لطف کردی

آبانه چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:44 http://abaneh.blogfa.com

پس ..... ناهارم؟
دوست تنبلم چرا پست جدید نمیذاری ؟

هااااااااااااان..... فهمیدین تنبل شدم. لو رفتم

وحید یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 http://bia2rameshk.persianblog.ir

,وبلاگت عالی بود البت نتونستم خیلی از مطاب رو بخونم
بازم بهت سر میزنم تو یه فرصت مناسب میخونمشون
به منم سر بزنی خوشحال میشم
bia2rameshk.persianblog.ir
منتظرتم بای

سلام اومدم خدمتتون پذیرایی شدم عالییییییییییییییی. ممنون لطف دارین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد